HAJI DR. RAJIEE HADI

HAJI DR. RAJIEE HADI
SERIBU WARNA SERIBU MAKNA

21 April 2018

PAKATAN HARAPAN: MUTIARA KATA TERAKHIR

SEBELUM hari penamaan calon, penulis telah menerima berbagai-bagai info; pro dan kontra mengenai pelbagai isu, topik, serangan balas membalas dan berbagai-bagai kata motivasi, bersemangat dan tidak kurang juga cercaan dan tohmahan daripada whsapp, viral dan mesej.


Hasil daripada tinjauan rawak, penulis dapat menyimpulkan bahawa kira-kira lebih 68% kini rakyat Malaysia yang layak mengundi mahukan pertukaran dan perubahan dalam pemerintahan negara. Mereka tidak mahu sistem yang mereka anggap kini telah bobrok mengalami kerosakan yang berterusan.

Sementara 25% masih sayangkan dan berasa sentimental dengan parti yang telah memerintah lebih 60 tahun ini. Walaupun mereka tidak setuju tampuk utama yang menerajuinya namun mereka lebih sayang parti yang mendominasi selama ini.

Manakala bakinya tidak sampai 10% masih berdiri di atas pagar, tidak bersikap terbuka, masih menganggap segala-galanya rahsia peribadi dan berada dalam dilema,"diluah mati mati emak, ditelan mati bapa."

Rumusannya penulis kutip intisari majoriti pendapat mereka:

"Menyokong dan mengundi PH suatu iltizam peribadi.lni bukan bermakna tidak lslamik dan putus ukhwah. Di sisi lain, PH ada komitmen rakyat & kemanusiaan sejagat.PH lebih 75% ahlinya lslam dengan memiliki pengalaman paling berharga, mempunyai latar disiplin  ilmu duniawi ukhrawi, daya kepemimpinan yang tinggi dan lain-lain yang berbagai-bagai."

(DRH)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan