HAJI DR. RAJIEE HADI

HAJI DR. RAJIEE HADI
SERIBU WARNA SERIBU MAKNA

23 Disember 2018

Selamat Sihat Segala 23 Disember...

BEGITULAH dengan kehadiran 23 Disember hari ini. Ada yang masih kuat dan ada yang mula hilang kekuatan.Namun syukur alhamdulilah dengan cara dan kaedah peribadi dapat juga hati ini menempuh dan mengelak daripada berlaku. Segalanya ada di minda dan kekuatan iman yang menerima. Usah mengaut semua perkara tetapi memadai tidak hilang semua.

23 Disember banyak memori dan ironis masa lalu. Tetapi untuk apa dikenang masa lalu. Lebih baik kita kenangkan meraka yang sedang membesar di alam maya ini dengan penuh syurga. Tetapi hubungan kita dengan Yang Maha Pencipta tetap wujud dan saling mengingati sepanjang waktu. Allah Maha Mencipta maka kita akur akan Kekuasaannya.

Hari ini seperti hari biasa namun bukan luar biasa jua. lsteri dan sahabat yang sakit tetap ada. Sungguhpun kesakitan telah berkurangan sejak enam bulan namun tugas kepada anak isteri tetap ada dan sentiasa berwaspada. Anak-anak ada yang tidak lupa menyusun kata-kata indah untuk mengucapkan segala.  Ada juga 'saudara' yang tidak peduli siapa kita dan dia. Namun menghadiri kenduri pada hari ini banyak mengingatkan kita kepada erti persaudara dan kasih sayang yang berkekalan; selagi nyawa dikandung badan!.


2 ulasan: